- Újdonságok
- Akciók
- Együttműködési ajánlat papír-, ajándék és bababoltoknak
- Könyvek nagyoknak
- Könyvek kicsiknek - gyerekeknek, fiataloknak, babáknak és mamáknak
- Életrajzok-memoárok
- Ókori vonatkozású könyvek
- Könyvek óvodapedagógusoknak
- Könyvek kutyásoknak
- Afrikai vonatkozású könyvek
- Arab vonatkozású könyvek
- Ázsiai vonatkozású könyvek
- Balkáni és mediterrán vonatkozású könyvek
- Latin-amerikai vonatkozású könyvek
- Orosz vonatkozású könyvek
- Skandináv és balti vonatkozású könyvek
- Cseh és szlovák vonatkozású könyvek
- Szlovák és cseh nyelvű könyvek
- Ezotéria, lelki egészség
- Retro - Életvidám seniorok
- Antikvárium
- Különleges könyvajánlataink
- Nem talál egy könyvet? Segítünk!
Richard Wagner szenvedése és nagysága
Részlet a könyvből: „Szenvedő és óriási, mint a század, amelyet a maga teljességében kifejez, a tizenkilencedik: így áll előttem Richard Wagner alakja. Látom szertelen, vonások-barázdálta arcát, ösztönökkel, szenvedélyekkel túlfűtött lelkét, s a szeretetet, amelyet életműve, az alkotás világának e nagyszerű, kétséges, sokféle értelmű és lenyűgöző fenoménje kelt bennem, alig-alig tudom különválasztani a század szeretetétől, amelyet élete nagy részben kitölt - hajszolt és nyughatatlan, elkínzott és félreismert, végül azonban világhírbe torkolló élete. Nekünk, akik ma élünk, s túl vagyunk terhelve kétségkívül páratlanul nehéz és újszerű feladatokkal, sem időnk, sem kedvünk igazságosan megítélni a mögöttünk elsüllyedő korszakot, amelyet polgárinak szokás nevezni; úgy viseltetünk a tizenkilencedik századdal, mint fiú az apjával - keményen, bírálón -, és ez így helyes.”
-
Thomas Mann
Richard Wagner szenvedése és nagysága
Kiadó: Európa
Kiadás éve: 1983
Oldalszám: 94
ISBN: 9630728613
jó állapotú antikvár könyv
-
Szerző Thomas MannCím Richard Wagner szenvedése és nagyságaISBN 9630728613Cikkszám 725975Státusz ÚJ használt, antikvár könyv  
-
2023. február 13-án 140 éve hunyt el RICHARD WAGNER német zeneszerző
Gyerekkorától tanult zenélni, de nem nagyon haladt előre tanulmányaiban, ezért mérgében írt egy drámát, ám amikor családi körben előadta, a nővérei azt hitték, vígjáték, ezért kinevették. A csúfos kudarc után a kis Richard mégis inkább visszatért a zenetanuláshoz, de változatlanul igen gyengén muzsikált. Sikerben, elismerésben később sem volt sok része, operái manapság is próbára teszik még a komolyzenét szeretők nagy részét is, akkoriban pedig a legteljesebb értetlenséggel fogadták műveit.
A Tannhäuser párizsi bemutatóján olyan botrányos verekedés tört ki a nézőtéren, hogy le kellett oltani a villanyokat, pedig maga a császár, III. Napóleon is a nézők között ült. De még a németek sem voltak elragadtatva honfitársuk zenedarabjaitól, "Wagner borzalmas hülyeséggel párosult szörnyű locsogása őt a modern énekes bohózat legkiválóbb képviselőjévé teszi" - írta például az egyik kritikus, míg egy másik egyenesen elhatárolódott tőle, miszerint "a német népnek semmi köze nincs ehhez a nyilvánvalóan gyalázatos zenedrámai majomkomédiához".
Wagner persze remekműveket alkotott, kortársai éppen ezért nem értették meg új zenei törekvéseit, amint szellemesen fogalmazott valaki: "a fény vakította el őket, amely túl közelről tűzött a szemükbe". Műveiben szerves egészet alkot az irodalmilag és dramaturgilag igényes szöveg, a képzőművészeti alkotás színvonalára emelt díszlet a motívikus szerkesztésű zenével, amelyben a zenekar és az énekesek egyenrangú szerepet játszanak. Miután ilyen körültekintően építette fel operáit, azok szövegkönyvét is maga írta, sőt, ő tervezte a díszleteket és a kosztümöket is, ráadásul a bayreuthi előadásokat maga rendezte és vezényelte.
Operái a legjobb indulattal sem nevezhetők könnyen fogyasztható, léhán szórakoztató daraboknak, ezért zenéje a legszélsőségesebb megítélés alá esik azóta is; vagy rajong értük valaki, vagy ki nem állhatja. Ennek ellenére A bolygó hollandi, a Lohengrin, A Rajna kincse, A walkür, a Trisztán és Izolda, a Tannhäuser, A nürnbergi mesterdalnokok, A Nibelung gyűrűje és a Parsifal az operairodalom gyöngyszemei. (Kalendárium Press)