Kreativ könyvkereskedés

Ha egy kiskereskedő szeretne szaküzletében könyvet árulni

csak szól nekünk

és mi kitaláljuk azt is, hogy

mit szeretne.

TOP termékek
Termékajánló
Pénznem váltás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Termék részletek


Richard Wagner szenvedése és nagysága

ÚJ
használt, antikvár könyv
Richard Wagner szenvedése és nagysága
  • Richard Wagner szenvedése és nagysága
1 290 Ft

Részlet a könyvből: „Szenvedő és óriási, mint a század, amelyet a maga teljességében kifejez, a tizenkilencedik: így áll előttem Richard Wagner alakja. Látom szertelen, vonások-barázdálta arcát, ösztönökkel, szenvedélyekkel túlfűtött lelkét, s a szeretetet, amelyet életműve, az alkotás világának e nagyszerű, kétséges, sokféle értelmű és lenyűgöző fenoménje kelt bennem, alig-alig tudom különválasztani a század szeretetétől, amelyet élete nagy részben kitölt - hajszolt és nyughatatlan, elkínzott és félreismert, végül azonban világhírbe torkolló élete. Nekünk, akik ma élünk, s túl vagyunk terhelve kétségkívül páratlanul nehéz és újszerű feladatokkal, sem időnk, sem kedvünk igazságosan megítélni a mögöttünk elsüllyedő korszakot, amelyet polgárinak szokás nevezni; úgy viseltetünk a tizenkilencedik századdal, mint fiú az apjával - keményen, bírálón -, és ez így helyes.”

  • Thomas Mann
    Richard Wagner szenvedése és nagysága
    Kiadó: Európa
    Kiadás éve: 1983
    Oldalszám: 94
    ISBN: 9630728613

    jó állapotú antikvár könyv

  • Szerző
    Thomas Mann
    Cím
    Richard Wagner szenvedése és nagysága
    ISBN
    9630728613
    Cikkszám
    725975
    Státusz
    ÚJ    használt, antikvár könyv    
  • 2023. február 13-án 140 éve hunyt el RICHARD WAGNER német zeneszerző

    Gyerekkorától tanult zenélni, de nem nagyon haladt előre tanulmányaiban, ezért mérgében írt egy drámát, ám amikor családi körben előadta, a nővérei azt hitték, vígjáték, ezért kinevették. A csúfos kudarc után a kis Richard mégis inkább visszatért a zenetanuláshoz, de változatlanul igen gyengén muzsikált. Sikerben, elismerésben később sem volt sok része, operái manapság is próbára teszik még a komolyzenét szeretők nagy részét is, akkoriban pedig a legteljesebb értetlenséggel fogadták műveit.

    A Tannhäuser párizsi bemutatóján olyan botrányos verekedés tört ki a nézőtéren, hogy le kellett oltani a villanyokat, pedig maga a császár, III. Napóleon is a nézők között ült. De még a németek sem voltak elragadtatva honfitársuk zenedarabjaitól, "Wagner borzalmas hülyeséggel párosult szörnyű locsogása őt a modern énekes bohózat legkiválóbb képviselőjévé teszi" - írta például az egyik kritikus, míg egy másik egyenesen elhatárolódott tőle, miszerint "a német népnek semmi köze nincs ehhez a nyilvánvalóan gyalázatos zenedrámai majomkomédiához".

    Wagner persze remekműveket alkotott, kortársai éppen ezért nem értették meg új zenei törekvéseit, amint szellemesen fogalmazott valaki: "a fény vakította el őket, amely túl közelről tűzött a szemükbe". Műveiben szerves egészet alkot az irodalmilag és dramaturgilag igényes szöveg, a képzőművészeti alkotás színvonalára emelt díszlet a motívikus szerkesztésű zenével, amelyben a zenekar és az énekesek egyenrangú szerepet játszanak. Miután ilyen körültekintően építette fel operáit, azok szövegkönyvét is maga írta, sőt, ő tervezte a díszleteket és a kosztümöket is, ráadásul a bayreuthi előadásokat maga rendezte és vezényelte.

    Operái a legjobb indulattal sem nevezhetők könnyen fogyasztható, léhán szórakoztató daraboknak, ezért zenéje a legszélsőségesebb megítélés alá esik azóta is; vagy rajong értük valaki, vagy ki nem állhatja. Ennek ellenére A bolygó hollandi, a Lohengrin, A Rajna kincse, A walkür, a Trisztán és Izolda, a Tannhäuser, A nürnbergi mesterdalnokok, A Nibelung gyűrűje és a Parsifal az operairodalom gyöngyszemei. (Kalendárium Press)

Webáruház készítés