- Újdonságok
- Akciók
- Együttműködési ajánlat papír-, ajándék és bababoltoknak
- Könyvek nagyoknak
- Könyvek kicsiknek - gyerekeknek, fiataloknak, babáknak és mamáknak
- Életrajzok-memoárok
- Ókori vonatkozású könyvek
- Könyvek óvodapedagógusoknak
- Könyvek kutyásoknak
- Afrikai vonatkozású könyvek
- Arab vonatkozású könyvek
- Ázsiai vonatkozású könyvek
- Balkáni és mediterrán vonatkozású könyvek
- Latin-amerikai vonatkozású könyvek
- Orosz vonatkozású könyvek
- Skandináv és balti vonatkozású könyvek
- Cseh és szlovák vonatkozású könyvek
- Szlovák és cseh nyelvű könyvek
- Ezotéria, lelki egészség
- Retro - Életvidám seniorok
- Antikvárium
- Különleges könyvajánlataink
- Nem talál egy könyvet? Segítünk!
Utrillo
A Montmartre és a Montparnasse bohémvilágának krónikása, a párizsi alvilág irodalmi felfedezője – írta Révai kétkötetes Lexikona 1947-ben Francis Carcóról, az izgalmas apacsregények, fordulatos művész-életrajzok és nosztalgikus emlékiratok szerzőjéről. Carco mindig a különöst, a fantasztikust vagy éppen a beteges jelenségeket kereste: a bűnöző költőt, a párizsi éjszaka „pillangóit” és lovagjaikat vagy ez esetben az alkoholista festőt.
Utrillo sorsához azonban nemcsak a kuriózum keresése vonzotta Carcót: egyike volt azoknak, akik századunk tízes éveiben felismerték, hogy Suzanne Valadon festőnő iszákos bolondos fia nem mindennapi tehetségű festő, s hogy ecsetje nyomán varázslatos életre kelnek Párizs fehér falú házai, régi templomai, kanyargós utcái.
Az ő tollából jelent meg az első nagyobb lélegzetű tanulmány Utrillo művészetéről, s barátságuk egészen a festő haláláig tartott. Így született meg a második Utrillo-könyv, az esszé, életrajz és memoár érdekes keveréke.
-
Francis Carco
Utrillo
Kiadó: Corvina
Kiadás éve: 1971
Oldalszám: 150
Kötés: Keménytáblás
jó állapotú antikvár könyv
-
Szerző Francis CarcoCím UtrilloRaktárkészlet 1 dbCikkszám 214616Státusz ÚJ használt, antikvár könyv  
-
2023. december 26-án 140 éve született MAURICE UTRILLO francia festő
Az általában is bohém művészek közül is kirítt életvitelével, sokáig csak azért festett, hogy a képeiért kapott pénzt elihassa. Festményei azonban remekművek voltak, idővel nem is tudott annyit inni, hogy árukat elkölthesse, így akarata ellenére meggazdagodott. Mivel nem tanult festeni, sokáig a tehetséges naiv festők közé sorolták, ma inkább a modern tájképfestészet úttörőjeként tisztelik emlékét.