Kreativ könyvkereskedés

Ha egy kiskereskedő szeretne szaküzletében könyvet árulni

csak szól nekünk

és mi kitaláljuk azt is, hogy

mit szeretne.

TOP termékek
Termékajánló
Pénznem váltás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Termék részletek


Rettenetes örömeim

-29%
ÚJ
Raktárkészlet: 0 db
Rettenetes örömeim
  • Rettenetes örömeim
3 990 Ft
Akció: 2 830 Ft
Kezdete: 2024.12.17   A készlet erejéig!
Nincs raktáron

Augusztusi este volt, a szúnyogok idegesítően csipkedtek. Egy képes autós újság volt a kezemben, amelyet Torinóban nyomtattak, azzal próbáltam lecsapni a vérszívókat. Peppino, az egyik legjobb kamaszkori barátom váratlanul megkérdezte: „Te mi leszel, ha nagy leszel?” A modenai vámház gázlámpájának pislákoló fényénél ráböktem egy fényképre az első oldalon. Raffaele De Palma – állt a képaláíráson – ismét főszereplő volt Indianapolisban, a nagy amerikai versenyen. „Autóversenyző leszek” – válaszoltam. „Bravó – mondta ő –, ha sikerül, az bizonyára nagyszerű mesterség.”

Így kezdődik, egy kisfiú nagyravágyó álmával Enzo Ferrari megismételhetetlen életútja, amelyet ő maga mesél el ebben az önéletrajzban. A könyv először a hatvanas évek elején jelent meg, amikor a „Drake” már a leghíresebb olasz volt a világon. Az elkövetkező két évtizedben magánkiadásokban frissítették, így a nagyközönség előtt ismeretlen maradt.

Száraz, tömör, aforizmákat teremtő stílusa (emlékezetes mondása szerint a másodikok csak az utolsók között az elsők) jól ismert azok számára, akik találkoztak vele. 1929-ben, miközben megrengette a világot a nagy válság, Enzo igazi látnokként megalapította Modenában a Scuderia Ferrarit, azaz a Ferrari istállót, hogy az előkelő polgárok fiai nála versenyezzenek. A II. világháború és a maranellói üzemet ért bombatalálat sem térítette el terveitől: 1947-ben az ágaskodó lovacska debütált a versenypályán, és ezzel elkezdődött egy mára legendássá váló sikersorozat.

A Drake által írt oldalak tele vannak érdekes anekdotákkal, valamint lényegre törő, nem mindig elismerő szakmai és emberi ítéletekkel azokról a pilótákról, akik a csapatában versenyeztek , de nem hiányzik ezekről az oldalakról a fájdalom sem. Mert ebben a könyvben, félretéve közmondásos visszafogottságát, Ferrari szabadon beszél olyan bensőséges dolgokról is, mint tragikusan fiatalon elhunyt Dino fia halála, amelynek hatására minden későbbi öröme „rettenetessé” vált.

A könyvet másik fia, Piero rendkívül személyes hangvételű visszaemlékezése gazdagítja, amely a nagy öreg utolsó éveinek néhány ismeretlen fejezetét tárja a nyilvánosság elé. Az 1988-ban kilencvenéves korában elhunyt Enzo Ferrari önéletrajzának legújabb kiadása elfogulatlan vallomás attól az embertől, aki álomautója révén az olasz zsenialitás szimbóluma lett a világban.

Enzo Ferrari 1898. február 18-án született Modenában. Pilóta volt, majd konstruktőr, s megalapította a nevét viselő autógyárat. A Ferrari istálló a könyv kiadásáig tizenhat konstruktőri és tizenöt egyéni világbajnoki címmel tartja a Forma-1-ben a világbajnoki elsőségek rekordját. Az autósport atyja az ágaskodó lovacskát az olasz minőség világszerte ismert jelképévé tette.

  • Enzo Ferrari
    Rettenetes örömeim

    Életem története
    Kiadó: GABO
    Kiadás éve: 2019
    Oldalszám: 312
    Kötés: Keménytáblás
    ISBN: 9789634065005

  • Szerző
    Enzo Ferrari
    Cím
    Rettenetes örömeim
    ISBN
    9789634065005
    Raktárkészlet
    0 db
    Cikkszám
    211431
    Státusz
    ÚJ    
  • 2023. február 18-án 125 éve született ENZO FERRARI olasz autókonstruktőr

    Egy lakatosmester fia volt, aki felnőve megörökölte apja műhelyét, és öszvérpatkolással kereste a kenyerét. A derék négylábúaknál azonban jobban érdekelték a négykerekűek, bekopogott hát munkáért a FIAT-céghez, de elzavarták. Végül az Alfa Romeó-nál kapott autószerelői állást, ám csakhamar versenyzőként is kipróbálhatta tehetségét, és bámulatos sikereket aratott; alig másfél évtizedes versenyzői pályafutása alatt 46 versenyt nyert. Egyik szenzációs győzelme után egy olasz hercegnő megajándékozta hősi halált halt vadászpilóta fiának kabalájával, egy ágaskodó fekete lovacskával, amelyet aztán Enzo a versenyzéstől visszavonulva a saját konstrukciójában készült autók hűtőrácsára tett, és a jelvénnyel díszített tűzpiros autók világ legnépszerűbb sportkocsijai lettek, főszereplői a Forma 1-es versenyeknek ma is. (Kalendárium Press)

Webáruház készítés