- Újdonságok
- Akciós termékek
- Évfordulók és könyvek
- Életrajzok-memoárok
- Gyerekkönyvek
- Óvodapedagógusoknak
- Kutyás könyvek - Könyvek kutyásoknak
- Papírboltoknak, játékboltoknak
- Bababoltoknak
- Kreatív hobbi boltoknak
- Barkácsboltoknak
- Vadász- és horgászboltoknak
- Kisállatkereskedéseknek
- Szépség- és fodrászszalonoknak
- Utazási irodáknak
- Afrikai témájú könyvek
- Arab témájú könyvek
- Mesés Kelet - ázsiai könyvek
- Balkán fanatikusok - könyvek a Balkánról
- Mediterráneum és könyvek
- Latin-amerikai könyvek
- Skandináv és balti irodalom
- Orosz témájú könyvek
- Cseh és szlovák témájú könyvek
- Szlovák és cseh nyelvű könyvek
- Ókori témájú könyvek
- Ezotéria, lelki egészség
- Szakácskönyvek
- Retró - könyvek a közelmúltról
- Antikvárium
- Különleges könyvajánlataink
- Nem talál egy könyvet? Segítünk!
Mi micsoda - A repülés - 145 éve született LOUIS BLÉRIOT
A repüléssel kezdetben csak vakmerő kalandorok próbálkoztak, de mára a hétköznapjaink részévé vált. Naponta több mint százezer repülőgép emelkedik a magasba. De hogyan működik a hajtómű? Mi történik a repülőtéren? Mi tartja a gépeket a levegőben? Mivel foglalkoznak a repülőtéri irányítók?
Tudj meg mindent a világ legnagyobb repülőgépeiről!
Szeretnél pilóta lenni? A könyvből az is kiderül, hogy mit kell ehhez tenned!
2017. július 1-jén 145 éve született LOUIS BLÉRIOT francia mérnök. Saját műhelyében békésen gyártogatta az acetilén fényszórókat, szabadidejében pedig azon törte a fejét, hogy megvalósítja az emberiség réges régi álmát, és repülni fog. Első, repülni is képes gépét éppen 100 esztendeje, 1907-ben építette meg, de nagy céljának megvalósítására csak tizenegyedik gépe lett alkalmas. Bízvást történelminek is nevezhető vállalkozására 1909. július 25-én került sor, amikor nyolc méter hosszú, egyfedeles, háromhengeres gépével átrepülte a Franciaországot és Angliát elválasztó La Manche-csatornát Calais és Dover között. A pilóta ünnepelt sztár lett, a korabeli sajtó nemes egyszerűséggel csak "a La Manche hőse"-ként emlegette, s úgy járta a világot, mint később Gagarin. De nemcsak számtalan meghívást, de számos megrendelést is kapott, s Blériot igazán nem tartozott az élhetetlen feltalálók közé, repüléseivel egy halom pénzt keresett, amellyel tulajdonképpen ő alapította a francia repülőgépipart. Egyébként hazánk földjéről is ő emelkedett elsőként a levegőbe. Még nem telt el három hónap a csatornarepülés óta, amikor Budapesten, az Üllői úti gyalogsági gyakorlótéren, körülbelül a mai Ecseri út és Pöttyös utca környékén gyülekeztek a népek a szenzációs eseményre. A rendőrségi jelentések szerint lehettek vagy háromszázezren a bámészok, akik szájtátva figyelték, ahogy Blériot gépével háromszor egymás után a levegőbe emelkedik. A lelkesedés nem ismert határokat, a nézők egy mai focimeccs közönségét meghazudtoló módon tomboltak örömükben, a vakmerő franciát ünneplők áttörték kordont, s a tömeget a rendőrségnek kellett szétoszlatnia. (Kalendárium Press)
Kövessen bennünket a Facebookon is!
Sőt, akkor is kövessen bennünket, ha általában is érdeklik a napi évfordulók, születésnapok, érdekességek akkor is, ha nem feltétlenül kapcsolódnak hozzájuk könyvek. Mert a sajtószolgálatként is működő Kalendárium Press is fent van a Facebookon.