- Újdonságok
- Akciós termékek
- Évfordulók és könyvek
- Életrajzok-memoárok
- Gyerekkönyvek
- Óvodapedagógusoknak
- Kutyás könyvek - Könyvek kutyásoknak
- Papírboltoknak, játékboltoknak
- Bababoltoknak
- Kreatív hobbi boltoknak
- Barkácsboltoknak
- Vadász- és horgászboltoknak
- Kisállatkereskedéseknek
- Szépség- és fodrászszalonoknak
- Utazási irodáknak
- Afrikai témájú könyvek
- Arab témájú könyvek
- Mesés Kelet - ázsiai könyvek
- Balkán fanatikusok - könyvek a Balkánról
- Mediterráneum és könyvek
- Latin-amerikai könyvek
- Skandináv és balti irodalom
- Orosz témájú könyvek
- Cseh és szlovák témájú könyvek
- Szlovák és cseh nyelvű könyvek
- Ókori témájú könyvek
- Ezotéria, lelki egészség
- Szakácskönyvek
- Retró - könyvek a közelmúltról
- Antikvárium
- Különleges könyvajánlataink
- Nem talál egy könyvet? Segítünk!
130 éve született ZSÉLYI ALADÁR - A repülőgép
Hogyan emelkedik a magasba a repülőgép? Hányféle repülő masina létezik, és milyen feladatokat látnak el ezek a bámulatos gépek?
A pedagógusok és szakemberek közreműködésével készült KIS FELFEDEZŐ ZSEBKÖNYVEK interaktív módon keltik fel a kisgyermek érdeklődését az élőlények, a természet, a történelem és a technika világa iránt. A könyvsorozat tagjai együtt minienciklopédiává állnak össze, amely a legalapvetőbb ismereteket közvetíti a környezetünkről.
2013. december 12-én 130 éve született a Nógrád vármegyei Bussán ZSÉLYI ALADÁR gépészmérnök, repülőgéptervező, a hazai repülés egyik úttörője. Első gépét 1909-ben készítette el, abban az évben, amikor Blériot átrepülte a La Manche-csatornát, rá egy évre pedig már elindult egy versenyen, és meg is nyerte. Sajnos még abban az évben egy másik versenyen lezuhant, ám felgyógyulása után hamar új gépet készített, amely a korábbi 100 kilométeres sebességgel szemben 170 kilométer per órás sebességet ért el. Megszállott volt, az akkor még pályakezdő újságíró, Molnár Ferenc így írt a repülés úttörőiről: "Mindegyik jobb szeretne a gépről leesni és meghalni, mint a földön megakadni és csúfosan, konflison menni haza". Zsélyinek is a repülés okozta a halálát; "a leszállásnál a homokban megtorpant gépéből kivágódott, karja beleakadt a kormánykerék küllőjébe és eltörött." Sajnos a sebe elfertőződött, és végül abba halt bele. (Kalendárium Press)
Kövessen bennünket a Facebookon is!
Sőt, akkor is kövessen bennünket, ha általában is érdeklik a napi évfordulók, születésnapok, érdekességek akkor is, ha nem feltétlenül kapcsolódnak hozzájuk könyvek. Mert a sajtószolgálatként is működő Kalendárium Press is fent van a Facebookon.